به روز رسانی نرم افزار پارکینگ

به روز رسانی نرم افزار اتوماسیون پارکینگ پلاکخوان

بهینه سازی نمایش  شماره پلاک  خودرو های ورودی و خروجی در جدول صفحه اصلی

در ساختار سابق نرم افزار در هنگام خروج یا ورود شماره پلاک خودرو ها در انتهای  زمان تردد قرار میگرفت  همچنین تطبیق پلاک در خروج نیز در جای دیگری قرار میگرفت  اگر تطبیق به هر دلیلی  صد درصد نبود و نیاز به بررسی چشمی توسط خود کاربر  بود پیدا کردن محل قرارگرفتن جدول پلاک ورودی و تطبیق چشمی آن با پلاک در حال خروج زمانی بیش از سی ثانیه را از کاربران تلف میکرد . با تغییر ساختار فرم اصلی قبوض محل ثبت پلاک ورودی در بالا و محل قرا گیری پلاک خارج شده در پایین جدول ثبت میگردد و بین این دو جدول محل نمایش میزان تطبیق قرار گرفت . حال برای بررسی چشمی تطبیق دو پلاک دیگر نیاز نیست کاربر  زمانی را برای پیدا کردن محل قرار گیری آن  پلاک ها تلف کند زیرا که  هر دو پلاک در زیر یکدیگر قابل مشاهده هستند.

ساخت گزارش کامل ترکیبی کنترل ترددنامحسوس و قبوض صادره

گزارش تردد نامحسوس در نرم افزاز پارکینگ دلتا به معنی ایجاد گزارش از هر شماره پلاکی که توسط دوربین پلاکخوان های ورودی و خروجی  در زمانی مشخص برداشت شده  با ترکیب این گزارش با گزارش  قبوض ثبت شده  میتواند لیست کاملی از تمام تردد ها را ایجاد کند . در ساختار قبل  اگر نیاز بود لیست کاملی از تردد های یک مشترک را داشته باشیم

جدید ترین نوع گزارش گیری  از نرم افزار تشخیص پلاک خودرو را توسط این قسمت میتوان ایجادکرد . با استفاده از فیلتر های مناسب نظیر:

جستجو بر اساس پلاک

نام راننده

کاربر

تعیین بازه زمانی

قبوض صادره یا خارج شده

میتوان دسترسی کاملی به تمام تردد ها داشت.

افزودن لیست درب های ورود و خروج به گزارش تکمیلی تردد و قبوض

 این به روز رسانی تکمیل کننده  گزارش  ترکیبی است با این تفاوت که دو فیلتر جست وجو بر اساس درب های ورودی وخروجی به این گزارش افزوده شده است.

تشخیص همزمان دو پلاک  با یک دوربین

در ساختار قبل نرم افزار پلاکخوان زمانی که خودرو وارد جایگاه شده بود ابتدا طی چند پردازش متوالی بهترین شماره پلاک ثبت میشد اما اگر در پردازش های بعدی پلاک خوان تشابه عددی (حداقل 5 عدد شبیه) با پلاک قبلی وجود داشت پلاک تشخیص داده شده  به دلیل احتمال تکراری بودن ثبت نمیشد . امکان ثبت مجدد پلاک ثبت شده تازمانی  عبور خودرویی با پلاک جدید یا زمانی حدود سی ثانیه  بعد امکان پذیر نبود. این امکان در ساختار قبل مزیتی برای پارکینگ ها با یک درب برای ورود و خروج بود تا پس از باز شدن راهبند توسط یکی از دوربین ها توسط دوربین بعدی مجددا پلاک خوانده نشود .اگر دو خودرو با دو پلاک متفاوت همزمان در یک محل روبروی دوربین قرار داشتند با توجه به این امکان همواره  دو پلاک در حال ثبت شدن در سیستم طبق فرآیند توضیح داده شده بودند و برای جلوگیری از این اتفاق  در آن محل از دو دوربین با دو زویه متفاوت استفاده میشد که مستلزم هزینه بیشتر برای کارفرما بود. طی به روز رسانی جدید  برای ثبت پلاک  زمان آخرین تردد هم بررسی میشود تا  با استفاده از این فاکتور اجازه ثبت در صورت نزدیک بودن اخرین تردد داده نشود.

برای مثال دو خودرو که در یک راستا در صف انتطاری باشند ابتدا نرم افزار ورود یکی از خودرو ها را ثبت سپس پلاک خودرو دوم را ثبت میکند مجددا پس از پردازش پلاک خودرو اولی چون زمان آخرین تردد کمتر از دو دقیقه پیش بوده پس اجازه ثبت داده نمیشود.

بهینه سازی حذف پلاک های اضافی در گزارشات کنترل نامحسوس

در ساختار قبلی نرم افزار اگر خودرو به مدت دو دقیقه  مقابل دوربین قرار میگرفت فقط یک مرتبه ثبت آن در  قبوض نرم افزار انجام میشد اما در گزارش  کنترل تردد با هر با تشخیص  آن پلاک یک مرتبه رکوردی برای این پلاک ثبت  میشد. این امر موجب ایجاد رکورد های مشابه از یک شماره پلاک در یک زمان کوتاه بود . که استناد به این گزارش را در موارد خاص سخت میکرد . با استفاده از این به روز رسانی  ثبت تردد ها در گزارش تردد نامحسوس هم از  روش  توضیح داده شده در بالا  استفاده میکند تا  خطاهای  ثبت تکراری  از یک پلاک را به صفر برساند.

افزودن امکان اتصال به دستگاه پوز کامپیوتر تحت شبکه در فایل کانفیگ نرم افزار

در حالت قبل از  افزودن این امکان پس از ثبت خروج مبلغ  توسط کاربر  به صورت دستی  در کارت خوان وارد میشد که این فرایند میتوانست مشکلات زیر را موجب شود :

  • کند شدن فرایند خارج شدن خودرو ها و به موجب آن ترافیک درب خروجی

  • اشتباه در وارد کردن اعداد

  • اشتباه در وارد کردن معادل تومان به ریال

  • و….

همچنین اگر  یک تراکنش نامشخص در گزارش های دستگاه کارت خوان وجود داشت تعیین تکلیف  آن بسیار پیچیده

بود. با افزودن این امکان پس از ثبت خروج توسط نرم افزار بلا فاصله عدد در دستگاه کارت خوان ارسال میگردد  و کاربر فقط  با کشیدن کارت  پرداخت را انجام میدهد.

یکی دیگر از  امکانات این به روز رسانی باز شدن راهبند پس از  موفق بودن پرداخت توسط نرم افزار است. در ساختار قبل پس  از ثبت خروج  نرم افزار پیام باز شدن راهبند خروجی را به کاربر میداد کاربر پس از پرداخت مبلغ  توسط راننده  کلید تایید را در نرم افزار انتخاب میکرد اگر در لحظه پرداخت خودرو در حال خروج خودرویی ورود میکرد پیام باز شدن راهبند ورودی روی پیام قبلی قرار میگرفت که کاربر  باید به صورت دستی راهبند را باز میکرد. در ساختار جدید اگر تا زمان مشخصی  پرداخت موفق نبود دوباره پیام ارسال مجدد عدد به کاربر نمایش داده میشود  و اگر پرداخت موفق بود راهبند  مستقیما بدون نیاز به فرمان کاربر باز خواهد شد. برای فعال کردن این امکان می توان از منوی امکانات قسمت تنظیمات و زبانه سایر تنظیمات طبق عکس زیر این امکان را فعال نمود.(جهت دریافت قیمت راهبند پلاک خوان کلیک کنید)