قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته

دید در شب

ir

قابلیت دید در شب یک امکان بسیار مهم و حیاتی در دوربین های نظارتی است.

اگر در طول تاریکی شب یا در قسمت تاریک اتفاقی افتاده باشد با استفاده از قابلیت دید در شب دوربین های نظارتی مدار بسته میتوان مانیتورینگ مناسب تری را ایجاد نمود. البته این قابلیت در بیشتر دوربین ها وجود دارد.

دوربین مداربسته های دید در شب دوربین هایی هستند که ال ای دی هایی دارند که اشعه مادون قرمز را انتقال میدهد . این اشعه اینفرارد با بینایی انسان انسان قابل مشاهده نیست. ماتریس با حساسیت بالای  این دوربین این ساطع شدن را تشخیص داده و در تاریک بودن تمام تصاویر راثبت می کند. البته باید به این نکته توجه کرد که فیلم ها سیاه سفید است، اما حتی در تاریکی کامل هم چهره ها قابل تشخیص است .

البته دوربین هایی نیز وجود دارند که دید در شب را نیز تمام رنگی پخش میکنند.

IR در دوربین 

قسمت دید در شب IR ساختار متفاوتی دارند . شکل ساخت این قطعه ها به گونه ای است که در یک سمت آن‌ها LED  و سنسور فوتوسل و در سمت دیگرر پین 12 ولت برق و فیش کنترل IR  وجود دارد.

در طول تاریکی به دلیل کم بودن نور اطراف کیفیت تصاویرذخیره شده توسط دوربین ها مناسب نمی باشد.از این رو به دلیل با استفاده  از امکان تحلیل اشعه مادون قرمز توسط دوربین های مداربسته نظارتی برد IR را در دوربین پلاک خوان ها قرار داده شده تا در طی شب با تابیدن  اشعه مادون قرمز از ال ای دی ها بازتاب محیطی که بر اثر ساطع شدن نور مادون قرمز را دریافت کند

فوتوسل ها یک قطعه مقاومت قابل تغییر با نور است که کار تشخیص میزان لوکس و میزان نور در محیط را دارد.

یکی از کاربردهای دوربینها برای پلاک خوانی در نرم افزار پارکینگ و اتوماسیون هوشمند پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

نام دیگر فوتوسل ال دی ار یا مقاومت مرتبط به نور می باشد. پس تعیین میزان کم نور و پر نور شدن اطراف و یا تعیین شدن  وضعیت تاریکی شب و روز با فوتوسل قابل انجام است. که در طول شب LED های برد IR فعال و تمام طول روز غیر فعال میگردند.

نکات مهم در انتخاب دید در شب دوربین های نظارتی :

1-بازه تشخیص :

محدوده ای در دید در شب  است که شکل انسان به شکل کاملا واضح قابل مشاهده باشد. این محدوده را بر اساس مقدار قدرت تابیدن ال ای دی ها و میزان حساسیت برد آن مشخص می شود. شما باید بر اساس مورد استفاده خود دوربینی را در نظر بگیرید  که بازه تشخیص آن مناسب با محیط مورد نظر شما باشد.

2-طول موج تابیدن اشعه مادون قرمز:

تولید کنندگان برای میزان طول موج معیار بینایی انسان را در نظر میگریند به گونه ایکه چشم انسان قابلیت دید آن را نداشته باشد

3-زوایه تابش

با کاهش یا افزایش زاویه دید دید در شب میتوانید قدرت ان را تغییر دهید.