نصب درایور کارتخوان rfid در اتوماسیون پارکینگ

نصب درایور کارتخوان rfid در اتوماسیون پارکینگ 

  • بیوگرافی Reader RFID

این ریدر تولید خود شرکت میباشد که در اتوماسیون پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرد و دارای 5 سال ضمانت میباشد. از این ریدر جهت شناسایی و خواندن شماره سریال حافظه کارتهای RFID  است.سیستم شناسایی کارتها به اینصورت است که با ریدر با ارسال امواج تراشه موجود بر روی کارت را فعال میکند و تراشه روی کارت شماره سریال خودرا برای ریدر ارسال کرده و توسط کابل usb  به کامپیوتر ارسال میگردد.

ولتاژ مورد نیاز کار کارتخوانها 5.2  ولت میباشد لذا در برخی مادر بوردها بعلت طراحی ضعیف و بعضا پاورهای ضعیف در کامپیوتر مادر بورد قادر به تامین ولتاژ مورد نیاز ریدرها نیست و این تفت ولتاژ باعث کند تر شدن روند خواندن شماره سریال تراشه کارت میشود که در این حالت میتوانید از کارتخوانهای با آداپتور طراحی شده استفاده نمایید.

خواندن کارتها از فاصله ایده ال 5 تا 8 ساتیمتری میباشد که با افت ولتاژ این فاصله به مرور کمتر میشود.شایان ذکر است استفاده بیش از حد از ریدرها و یا شرایط سخت آب و هوایی تاثیری در استفاده یا کند شدن ریدرها نمیکند اما بعضا در پارکینگهایی که از راهبند های با برق 3 فاز استفاده میکنند هم مسیر شدن کابلهای ریدر با راهبند باعث تاثیر عملکرد منفی بر روی کارتخوانها میشود.

کارتخوان را به کامپیوتر خود متصل کنید. اگر اولین بار است که این کار را میکنید پیامی از سیستم عامل تحت عنوان شناسایی سخت افزار جدید بشک ذیل دریافت خواهید کرد.تنظیمات را مطابق شکل ذیل انجام دهید و ادامه دهید:

در مرحله بعد با استفاده از کلید Brows  پس از تیک زدن بخش Include This  و برداشتن تیک Search Removable مسیر نصب را از روی پوشه setup  برنامه مطابق شکل ذیل بر روی DriverCardReaderRfid  تنظیم و پوشه Driver  را انتخاب و سپس کلید Ok  را کلیک کنید.

نصب درایور کارتخوان در اتوماسیون پارکینگ

پس از پایان نصب اولیه مجدد پیام شناسایی سخت افزار جدید نمایان خواهد شد.این مراحل را مطابق اشکال ذیل ادامه دهید تا نصب پایان پذیرد:

پس از پایان نصب بر روی My Computer  کلیک راست کنید و گزینه Manage  را انتخاب نمایید.

در ساختار درختی سمت چپ بر روی Device Manager  کلیک کنید.همانطور که مشاهده میکنید سخت افزار ریدر rfid شناسایی و پورت شماره 5 را برای دسترسی به این سخت افزار اختصاص داده است.

device manager xp

دقت کنید کارتخوان rfid مورد نظر بر روی پورتی شناسایی گردیده است که اکنون کارتخوان شما متصل شده است و چنانچه جای اتصال آنرا عوض کنید مجدد مراحل نصب را باید انجام دهید و پورت جدیدی را شناسایی خواهد کرد.

این پورت را در تنظیمات نرم افزار اتوماسیون پارکینگ ثبت کنید.