نصب ریدر rft230 مایفر در اتوماسیون پارکینگ

نصب ریدر rft230 مایفر و دوربین پلاک خوان در اتوماسیون پارکینگ

این کارتخوان با مدل دقیق RFT230  2(0)  است که در اتوماسیون پارکینگ از یک طرف شبکه و از طرف دیگر پورت usb2.0 است.

 پورت شبکه را به کارتخوان و پورت usb را به کامپیوتر وصل کنید. اکنون برنامه نصب درایور CP210xVCPInstaller_x86.exe موجود در پوشه setup را نصب کنید.

پس از پایان نصب به مسیر

 MyComputeràRight ClickàManageàDevice ManageràPorts

بروید:

نصب ریدر rft 230 در اتوماسیون پارکینگ

Silicon Labs cp210x usb UART ریدر مایفر نصب شده ما میباشد.

 

  • دستگاه بارکد خوان دستی

دستگاه بارکد خوان یا اسکنر دستی بارکد جهت تبدیل و شناسایی خطوط رمز نگاری بارکد به اعداد و حروف قابل شناسایی توسط کامپیوتر کاربرد دارد.این دستگاهها نیاز به نصب هیچگونه درایور یا تنظیمات خاصی ندارد چرا که با شناسایی بارکد اقدام به تایپ و سپس زدن کلید اینتر اقدام میکند.

  • دوربین IP

برای برقراری ارتباط اتوماسیون پارکینگ با دوربینهای ip  برای تشخیص پلاک در مرحله اول میبایست تنظیمات شبکه خود را با دوربین تنظیم و آنها را بهم شبکه کنید.برای این منظور دانستن آدرس آی پی پیشفرض دوربین ضروری است.در دفترچه راهنمای هر دوربین آدرس آی پی و کاربریها و پسوردهای دسترسی به دوربین تعریف شده است.

فرض کنید قصد اتصال دوربینی با آدرس آی پی 192.168.1.100  را دارید.ابتدا کابل شبکه دوربین را به شبکه سیستم متصل کنید. مطمئن باشید برق دوربین متصل و دوربین آماده به کار است. اکنون رنج آی پی سیستم خود را در رنج آی پی دوربین قرار دهید مثلا 192.168.1.105 که باید در سیستم کامپیوتر شما تنظیم شود.

اکنون وارد بروزر internet Explorer  کامپیوتر خود شوید و آدرس آی پی دوربین را وارد کنید. برای اولین بار که به دوربین وصل شوید میبایست کتابخانه فایلهای دوربین را بر روی سیستم خود نصب کنید. این فایلها از طریق بروزر به شما پیشنهاد داده میشود و یا در CD  بهمراه دوربین ارائه خواهد شد.

پس از نصب ست آپ دوربین اجازه دسترسی به دوربین برای هر وب سایتی را بدهید تا بتوانید توسط Browser  تصویر دوربین را مشاهده کنید.

صفحه بروزر خود را ببندید و مجدد وارد شوید و نام کاربری و رمز عبور درج شده در کاتالوگ را بر رو صفحه ورودی دوربین پلاک خوان تایپ کنید و وارد شوید.

در صفحه های دوربین گزینه ای برای مشهاده تصاویر بصورت آنلاین خواهد داشت که احتمالا بنام Live  خواهد بود. میتوانید با کلیک بر روی Live  از درستی جایگاه دوربین پلاک خوان و کارکرد آن مطلع شوید.

اکنون صفحه تنظیمات دوربین را بیابید و تنظیمات را بصورت ذیل تنظیم کنید(این تنظیمات در اتوماسیون پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرد):

اگر دوربین گزینه ای بنام فرمت دارد آنرا بر روی H264  تنظیم کنید.

حالت پخش Video Mode را بر روی Main  تنظیم کنید.

حالت Frame Rate را بر روی 25 تنظیم کنید.

گزینه Video Size  را بر روی 1.3 Mp یا 1280×720  تنظیم کنید.

تاخیر تصویر Delay  را روی حداقل تنظیم کنید.

اگر دامنه شبکه شما میبایست بر روی رنج خاصی قرار بگیرد میتوانید دامنه دوربین را از بخش شبکه تغییر دهید.

نمونه در دوربین anni :

دوربین ip پلاک خوان در اتوماسیون پارکینگ