بهینه سازی فضای پارکینگ با اتوماسیون پارکینگ (1)

اتوماسیون پارکینگ

بهینه سازی فضای پارکینگ با اتوماسیون پارکینگ

در این مبحث میخوانیم :

1- چگونگی بهینه سازی فضای پارکینگ با اتوماسیون پارکینگ 

2-محل مناسب پارک ماشین

3-سیستم راهنمایی پارکینگ

4-تشخیص خودکار پلاک 

5-سیستم های پرداخت پارکینگ

6-مزایای اتوماسیون پارکینگ برای اپراتور های پارکینگ

7-مزایای اتوماسیون پارکینگ برای مشتریان

8-چگونگی کارکرد اتوماسیون پارکینگ

چگونگی بهینه سازی فضای پارکینگ با اتوماسیون پارکینگ

 

بهینه سازی فضا اتوماسیون پارکینگ

وقتی به تعداد وسایل نقلیه روز به روز افزوده میشود قطعا باید به فکر فضای پارک مناسب آن هم بود .

فضای ساده یک پارکینگ قطعا جوابگوی متقاضی زیاد آن نیست  باید به دنبال یک فضای امن و آسان و راحت و مطمئن برای پارک ماشین باشیم در این جاست که اتوماسیون پارکینگ به کمک ما می آید.

نرم افزارهای مختلف پارکینگ خودرو با دسترسی سریع و آسان ، امنیت بسیار بالا و مطمئن و مجهز بودن به یک سیستم هوشمند و کاربری ساده به کمک کارفرمایان پارکینگ ها آمده این سیستم هوشمند که از هر نقطه جهان قابل دسترسی میباشد متقاضیان زیادی پیدا کرده .

سود دهی بالا به کارفرمایان و رضایت و راحتی مشتریان در نتیجه کار با نرم افزار اتو ماسیون پارکینگ حاصل شده است .

با توجه به این که پارکینگ ها نیازهای متفاوتی دارند تنوع دستگاه ها برای مدیریت موثر و بهتر طراحی شده در این جا ما به معرفی برخی نرم افزارها و امکانات و خدمات آنها میپردازیم :

محل مناسب پارک ماشین

محل مناسب پارک ماشین :

در زمان های شلوغی پیدا کردن جای پارک مناسب برای رانندگان کاری سخت و دشوار است بعضا ناچارند زودتر از زمان مقرر برای یافتن جای پارک مناسب در محل حاضر شوند که این کار خسته کننده و آزار دهنده میباشد .

در اتو ماسیون پارکینگ دستگاه هوشمندی موجود است که این امکان را به مشتریان میدهد تا بتوانند جای پارک ماشین خود را از قبل تعیین کنند .

با این سیستم هوشمند پارک خودرو راننده میتواند با مشخص کردن زمان و مکان مورد نظر خود در سیستم به راحتی جای پارک مناسب خود را از قبل تعیین کند و بدون نیاز بودن به صرف وقت بیشتری در لحظه ورود ماشین را به راحتی پارک کند البته برای بهره مندی از این امکانات باید هزینه های مربوط به پارک به موقع پرداخت شود .

البته که این روش باعث کسب در آمد و سود بالاتری برای کارفرمایان پارکینگ ها میباشد .

 

سیستم راهنمایی پارکینگ

 به خاطر محدودیت مکانی در پارکینگ ها ، طبقاتی شدن پارکینگ ها و… مدیریت آن با سختی هایی مواجه است . گاهی ممکن است راننده محل پارک خودرو خود را فراموش کند یا محل مناسبی برای پارک پیدا نکند ودر طبقات پارکینگ سرگردان شود .

در اینجا اتوماسیون پارکینگ با سیستم هوشمند راهنمای خود به کمک میاید و به رانندگان اطلاعات مورد نیاز برای پارک مناسب که از کدام مسیر به کجا بروند را ارائه میدهد .

به این ترتیب سیستم مکرر آپدیت میشود و مدیریت آن آسانتر میشود ، با فن آوری هایی مثل  سیستم پلاک خوان ، دوربین پلاک خوان ، دستگاه صدور کارت پارکینگ ، نرم افزار کنترل تردد ، دستگاه صدور قبض پارکینگ در اتو ماسیون پارکینگ با توجه به محیط و نیازهای مشتریان میتوانیم این سیستم را تقویت کنیم و در دسترسی بهتری قرار دهیم .

تشخیص خود کار پلاک

تشخیص خودکار پلاک

در سیستم اتو ماسیون پارکینگ شناسایی و ثبت خودکار پلاک خودروها با دوربین و نرم افزار پلاک خوان هنگام ورود و خروج خودروها انجام میشود و این کار به سرعت ورود و خروج خودروها میافزاید و باعث کم شدن ترافیک در درب های ورودی و خروجی میشود .

برای تعویض شیفت آسان کاربران بدون هیچ سوء استفاده از ثبت یا عدم ثبت کارت ورود و خروج خودرو یا پرداخت ها میتوانیم این کار را امن و آسان انجام دهیم

در پارکینگ های بزرگ و شلوغ اتوماسیون پارکینگ بهترین شیوه برای حل مشکلات ازقبیل صفهای طولانی یا کنترل امن و دقیق خودروها میباشد .

نرم افزار پلاک خوان خودرو احتمال حوادث ناگوار را کم میکند با این مزایا اتوماسیون پارکینگ امنتر و سریعتر از سیستم های دستی و سنتی قدیم میباشد .

 

سیستم های پرداخت پارکینگ

در جهان تحول عظیمی در روش پرداخت پارکینگ روی داده و ما هم باید روش های کار آمدی را جایگزین کنیم تا مشتری ها بتوانند پرداخت آسان و راحت و امن و سریعی داشته باشند .

پرداخت های غیر نقدی با کارت یا اینترنتی به خصوص به دلیل بیماری کرونا افزایش یافته با فن آوری های اتوماسیون پارکینگ میتوان خدمات بهینه و جدیدتری را به مشتریان ارائه کرد و با امکانات بهتر آنها را به مشتری دائمی تبدیل کرد .

 

مزایای اتوماسیون پارکینگ برای اپراتور های پارکینگ :

 

1- سرمایه این کار سریع برمیگردد

2- هزینه نیروی انسانی کاهش میابد

3- یک سیستم شفاف و دقیق داریم

4- دسترسی آسان به سیستم

5- زمان کمتری برای بهره مندی مشتریان صرف میشود

6- ترافیک پارکینگ کم میشود

 

 مزایای اتوماسیون پارکینگ برای مشتریان :

 

1- بدون ترافیک

2- در پارکینگ نیاز به جستجوی مکان ندارند

3- برای پرداخت هزینه گزینه ها مختلف و انعطاف پذیر است

4- صف های طولانی پارکینگ از بین میرود

5- به آسانی محل پارک پیدا میشود

6- ورود و خروج به طور دقیق بررسی میشود

 

بهینه سازی فضا اتوماسیون پارکینگ

چگونگی کارکرد اتوماسیون پارکینگ :

دقیقا از لحظه ای که خودرو وارد پارکینگ میشود با کنترلرها و حسگرها دوربین متوجه شده و شماره پلاک خودرو و زمان ورود آن را دقیق ثبت میکند .

 در خروجی پارکینگ دقیقا با تاریخ و زمان خروج هزینه به طور خود کار محاسبه و روی سیستم ثبت میشود .

در این سیستم مداوم داده ها دریافت و آنالیز و به سرور مرکزی منتقل میشوند در آن ثبت و در صورت نیاز استفاده میشوند .

اتوماسیون پارکینگ به اپراتور کمک میکند اطلاعات دقیقی از تعداد خودروهای ورودی و خروجی داشته باشد و درآمد و کارکرد پارکینگ در روزهای مختلف دقیقا محاسبه میشود.

مثلا در روزهای تعطیل یا بارانی یا مناسبتها چه میزان خودرو به پارکینگ میایند این فرایند امکان خدمات دهی بهتر و بیشتر را افزایش میدهد و میتواند چشم انداز مناسبی از میزان در آمد آینده به کارفرما ارائه بدهد .