تکنولوژی تین کلاینت

آنچنان که از اسمش پیداست(Thin client) تین کلاینت مانند کامپیوتر است ولی کوچکتر از پی سی نسل قدیمی می باشد.ازاین سیستم ها در سراسرجهان استقبال شده است.زیرا که تین کلاینت ها تفاوت ها و امتیازهایبسیار زیادی نسبت به کامپیوترهای معمولی دارند.

تعریف سخت افزار

سعی بر آن شده است در این سیستم ها کمترین قطعه مکانیکی را استفاده کنند تا هم استحلاک آن را کاهش دهند و هم مصرف انرژی را مدیریت شود .

در مدیریت نرم افزار آن میتوان توسط مدیر سیستم آن را محدود کرد یعنی فقط مدیر محدوده کار کاربر با سیستم عامل را تغییر دهد .

در مدارس و در بانکها که تعداد زیادی کاربر برای انجام کاری محدو به صورت روزمره از سیستم استفاده میکنند میتوان از این سیستم های اضافه کرد تا بتوان با کمترین هزینه بتوان برای هر فرد یک سیستم را تعیین نمود .

تین کلاینت ها فاقد فضایی برای ذخیره سازی هستند و از این رو کاربر نمیتواند فایل را در سیستم ذخیره کند بدون مجوز مدیر سیستم همچنین به دلیل نبود هارد امکان ویروسی شده نیز وجود ندارد زیرا دیتا هارا تین کلاینت ها در سیستمی دیگر ذخیره می کنند . این سیستم ها منابع سخت افزاری سرور را مورد استفاده قرار میدهند . از این رو امنیت بالاتری دارند.

مزایای استفاده از تین کلاینت :

• کاهش هزینه پشتیبانی بدون نیاز به حظور تیم ای تی در محل
• هزینه خرید و راه اندازی را به طرز چشمگیری کاهش میدهند.
• استهلاک کمتری دارند و خرابی آنها به شدت کمتر است و فقط موضوع ارتقا است
• تین کلاینت ها از مرکز داده ای استفاده میکنند .
• هزینه های صادر کردن مجوز
• کاهش تمام هزینه های مشمول مدیریت تا سقف 70%
• مصرف برق کمتر تا 90 درصد نسبت به سیستم های دیگر

تین کلاینت ها 20الی 80 وات انرژی مصرف میکنند که در مقابل سیستم های قدیمی تر که حداقل150 وات مصرف برق دارند. از این رو راندمان انرژی مناسب تری خواهند داشت ودر ادامه در مقایس بزگتر اداره جات هزینه ها را کاهش خواهند داد.

در ادارات برای حل مشکل در این سیستم ها نیازی به مراجعه مسئول IT در محل نیست و همچنین کاربر نهایی نیز خرابی به مراتب کمتری را به دلیل محدود بودن عملیات ها گزارش خواهد کرد

از تین کلاینت در دستگاه صدور کارت پارکینگ و نیز اتوماسیون پارکینگ و پلاک خوان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای امنیت تین کلاینت
در موضوع امنیتی دربرابر ویروس ها ایمن هستند زیرا اطلاعات روی آنها ذخیره سازی نمیشوند . همچنین به دلیل محدود بودن دامنه فعالیت کاربر توسط مدیر اقدامات مربوط به نفوذ و امنیت شبکه در آن امکان پذیر نیست
از آنجایی که دسترسی به اطلاعت در یک مرکز داده است دسترسی سایر سیستم ها به منابع راحت تر و یکپارچه تر است .
در مواردی از قبیل حریم خصوصی و موارد امنیتی بسیار قابل اطمینان می باشد.
بهره وری را افزایش می دهد.
تمام مراحل اجرا تا مجازی سازی با یک دقیقه زمان ایجاد میشود .
راه اندازی بسیار راحت است و نیاز به کاربران حرفه وجود ندارد
این بهره وری قابلیت تعمیر کردن در زمانی کمتر و با هزینه ای کمتر را به رایانه های شخصی می دهد.
قابلیت دسترسی به تمامی برنامه ها در هرجا و همینطور به داده ها وجود دارد.