قابلیت اکسیر در دوربین های تحت شبکه

تکنولوژی اکسیر در دوربین مدار بسته

اکسیر و قابلیت های این تکنولوژی :

دوربین های تحت شبکه ای که قابلیت دید در شب دارند میتوانند تصاویر را در شب هم قابل مشاهده و ضبط کنند. بسیاری از تولید کنندگان به منظوربالا بردن امکان دید در شب دوربین های تحت شبکه درچند سالی است اخیر فناوری جدیدتری را با نام مادون قرمز EXIR برای دوربین های تحت شبکه ابداع نموده است.: اکسیر مخفف عبارت (Enhanced Infrared Lighting) است که معنای آن نور مادون قرمز ارتقا یافته است . بنابراین EXIR با مقایسه با تکنولوژی دید در شب ذز سایر دوربین های تحت شبکه IR، دارای قابلیت بالایی در نور کم و در محیط های داخلی و خارجی دارد.

تکنولوژی EXIR چیست ؟

این تکنولوژی به منظور رفع مشکلاتی دید در شب دوربین های مداربسته ایجاد شده است .

دوربین های داراری تکنولوژِ دید در شب مادون قرمز دارای محدودیت هایی از قبیل :

تولید گرما توسط led ها و جذب حشرات در شب و اخلال در دید دوربین

کیفیت لنز دوربین به دلیل گرما تولید شده توسط led ها به مرور زمان افت میکند

در تصاویر شب مرکز تصویر روشن و حاشیه آن تاریک است که باعث عدم دیده شدن همه تصویر به صورت مطلوب میشود .

برد کم نور IR در دوربین های مادون قرمز معمولی

نور led ها امکان عبور از شیشه های ضد ضربه یا ضد گلوله را ندارد .

و …

اما در تکنولوژی اکسیر تمام نواقص بالا رفع گردیده . رفع این مشکلات باعث می شود تا امکان داشتن تصاویری با کیفیت بسیار بالا در شب و در شرایط نوری نامساعد فرآهم گردد.

برخی از مزایای تکنولوژی EXIR

1. منبع نور بسیار مناسب تر و قدرت نور LED افزوده شده

با استفاده از تکنولوژی های جدید و به روز  نشر دادن نور و قطعات الکترونیکی با ضخامت در بسیار کم ، باعث شده تا شاهد افزایش 30 درصدی بازدهی نهایی در کیفیت و بازده روشنایی نسبت به سایر دوربین های دید در شب معمولی باشیم. علاوه بر این نسبت به نمونه های دید در شب قدیمی تر با خروجی نور 750mV، تکنولوژی اکسیر دارای خروجی 1050mV است که نوربه مراتب شدید تری را درنقاط با فاصله بیشتر فرآهم می کند.

2. استفاده از LED های پیشرفته با تغییر ساختار هندسی مستطیل شکل

برای بهینه سازی انتقالنور در تکنولوزی اکسیر نور به شکل مستطیل شکل تابانده میشود. این امر به بهبود بهره وری و کم کردن آلودگی نوری در محیط اطراف کمک می کند.

3. یکنواختی در روشنا یی

در دید در شب های معمولی همانطور که گفته شد نور در مرکز تصویر تابانده میشود و گوشه ها تاریک تر هستند اما در این تکنولوژی نور در تمام تصویر یکنواخت تابانده میشود. علاوه بر این ها طول عمر بیشتر و صرفه جویی بیشتر در راندمان انرژی مصرفی ، از دیگر مزایای تکنولوژی Exir در دوربین های تحت شبکه است.

این قابلیت در دستگاه پارکینگ و نیز سیستم اتوماسیون پارکینگ بسیار حائز اهمیت میباشد.

4. عدم انعکاس نور IR

در تکنولوژی اکسیر led ها در فاصله مناسب با لنز قرار داده میشود این موضوع باعث می شود که انعکاس نور LED  با لنز دوربین تداخل نداشته باشد.موضوع انعکاس نور برای دوربین های سقفی یا دام مسئله بسیار مهمی است . چرا که کاور منحنی مانند و پوشش شیشه ای این دوربین ها باعث می شود تا نور IR به سمت لنز دوربین بازگشت داشته و باعث کور شدن دید دوربین میشود . اما در دوربین های  دارای قابلیت سقفی EXIR ، بخاطر ساختار ال ای دی های آن تصویر شفافی ارائه می شود.

5. مشکلات کمتر با حشرات

از آنجایی که این دوربین ها حرارت کمتری تولید میکنند جذب حشرات به سمت لنز دوربین ایجاد نخواهد شد.