قابلیت POE در شبکه

POE برای دوربین های به کار میرود که تحت شبکه هستند.

کلمه POE اختصار شده از Power Over Ethernet که معنی آن تغذیه دستگاه توسط کابل شبکه است

تجهیزاتی که این قابلیت را دارند میتوان در پروژه ها بدون نیاز به استفاده از کابل برق برای تامین تغذیه با استفاده از انتقال برق از کابل شبکه کابل کشی را راحت نمود .

معمولا در دوربین های مدار ببسته تحت شبکه تغذیه برق مصرفی هم از طریق مستقیم امکان پذیر است و هم از طریق کابل شبکه

NVR POE:

ممکن است دستگاهی dvr نیز قابلیت POE را داشته باشد .در این حالت نصب دوربین ها بسیار راحت تر خواهد بود .در این حالت هر کدام از دوربین ها را به محل پورت POE دستکاه متصل نموده و میتوان در فواصل مشخص بدون نیاز کابل کشی برق مجزا تامین تغذیه را نیز انجام داد .اما در حالتی که چند دوربین را بخواهیم به هم متصل نموده و سپس با یک کابل آن را به دستگاه POE متصل کنیم این امکان وجود نخواهد داشت برای این حالت باید از سوئیچ های POE استفاده نمودد .

سوئیچ شبکه POE:

اگر نیاز است تمام دوربین پلاک خوان اتوماسیون پارکینگ را به صورت POE متصل کنید باید از سوئیچ هایی استفاده شود که امکان POE در ان ها وجود داشته باشد . تمام دوربین ها باید به صورت مستقیم به سوئیچ متصل شوند و نمیتوان چند دوربین را به یک سوئیچ معمولی و سپس آن را به سوئیچ POE متصل نمود .

منبع تغذیه POE : نام دیگر آن POE Injector است. این وسیله کارایی بسیار راحتی داشته و در پروژه ها بسیار مقرون به صرفه است. در ورودی کابل برق آداپتور را به آن متصل نموده و کابل دیتا شبکه را نیز به آن متصل نموده و در انتهای کابل با قبلیت POE خواهد بود .

در هنگامی که بخواهیم از POE در شبکه استفاده کنیم باید به چه نکاتی توجه کنیم

کابل های شبکه CAT6 میتوانند تا 100 متر ارسال دیتا داشته باشند اما برای تامین برق ممکن است در POE با مشکل روبرو شوند . به همین دلیل بهتر است قبل از در نظر گرفتن طول کابل ها از تکنولوژی مناسب تری استفاده شود.

 سوئیچ های POE دارای یک توان خروجی هستند که به صورت معمول در دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. در صورتی که از دوربین های پر مصرف تر استفاده میکنید باید حتما میزان این توان خروجی را طوری در نظر بگیرید که توان خروجی آن مناسب مجموع کل دستگاه ها باشد .

اگر تامین برق دستگاه ها با استفاده از POE NVR انجام میشود هر دستگاه باید جداگانه به پورت POE متصل شود . چند دوربین را نمیتوان ب صورت شبکه به یک سوئیچ متصل نمود و آن سوئیچ را به POE متصل کرد.

اگر از کابل شبکه به صورت POE  استفاده میکنید باید از کابل های با کیفیت نیز استفاده کنید تا دچار افت ولتاژ نشوید.

از این دستگاه در دوربین و نرم افزار پلاک خوان و نرم افزار پلاک خوان پارکینگ بسیار مورد استفاده قرار میگیرد

نقاط ضعف تغذیه POE

تغذیه با استفاده از امکان POE دارای یک محدودیت بزرگ است .  هزینه تجهیزات POE به نسبت بیشتر است این نقطه ضعف باعث می شود استفاده از سیستم های POE تا حد زیادی محدود شود.

عیب دیگر آن محدود بودن توان خروجی آن هاست که در نهایت 25 وات است.