چرا به نسخه اورجینال ویندوز نیاز داریم؟

چرا نسخه اورجینال ویندوز

داشتن امنیت در دنیای دیجیتالی یکی از مهمترین مقوله ها برای کاربران آن است . حفاظت از اطلاعات عکس ها و فایل های شخصی برای افراد و حفظ منابع اطلاعی برای شرکت های تجاری جزو لاینفک از امنیت اطلاعات است.

امروز در عصر دیجیتال از انجایی که بیشتر تراکنش های بانکی توسط رایانه های شخصی انجام میشود امنیت در فضای اینترنتی امر بدیهی است.

اولین راهکار که همواره به ذهن میرسد برای ایجاد این امنیت استفاده از نرم افزار های ضد جاسوسی و  ضد ویروس ها های قوی و اپدیت مرتب آن است . اما نکته مهم اینجاست که استفاده از بهترین نرم افزار های ضد ویروس در یک بستر نا امن بی فایده خواهد بود .

نباید فراموش کرد که هرضد ویروس کامپیوترمربوط به امنیت سیستم طبق منطقی مشخص  با ویندوز کار میکند . اما اگر خود سیستم عامل نواقص و حفره های امنیتی داشته باشد ضد ویروس نمیتواند کاربر به جا و درستی داشته باشد.

 افراد و تیم هایی که وقت و زمان زیادی برایcrack کردن نرم افزار های نسخه اصلی و رفع محدودیت های ان تلاش میکند با اهداف مشخصی چنین فعالیت هایی را انجام میدهند.

دسترسی به دیتا های کاربر نظیر فیلم ، عکس ، دیتای بانکی ،سند ها و اطلاعات محرمانه دیگر تنها قسمتی از تهدیداتی است که کاربران نسخه های crack شده را در تهدید میکند.

نسخ های غیر اورجینال ویندوز مملو از باگ و نواقص امنیتی هستند که توسط microsoft به روز رسانی نمیشوند و در صورت ایجاد خلل از بین رفتن دیتا بخشی از خطرات استفاده از این کرک است.

 در کشور ایران بسیاری از کاربران و شرکت ها از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند . به دلیل تحریم ها نداشتن بستر برای تهییه نسخه اصلی عدم اطلاع مردم از تفاوت نسخه اصلی و crack شده عدم کار فرهنگی و نبود زیرساخت از نظر قانون ان برای حق کپی رایت باعث شده بسیاری از کاربران معمولی وحتی سازمان ها به استفاده از نسخه های غیر اصلی هستیم عاملی مانند ویندوز روی آورند .

برای استفاده از نرم افزار اتوماسیون پارکینگ و نرم افزار تشخیص پلاک خودرو قطعا به نسخه های اورجینال ویندوز نیاز دارید.

 تفاوت نسخه های اورجینال و غیر اصلی در سیستم عامل ها :

1-معمولا منابعی که surce را از ان دریافت میشود منابعی مثل turent با سایر منابع اشتراک گذاری بدست می آیند .  حتی معتبر ترین سازمان های ایرانی که اقدام به فروش نرم افزار سیستم عامل غیر اصلی با هزینه اندک هم میکنند نیز قابل اطمینان نیستند  و حتی اگر مدئی شوند منابع “دست نخورده” است نمی‌توان از دست‌کاری نشده بودن آن منابع اطمینان داشت .

2-رفع محدودیت ها معمولا با اجرای فایل crack است که این فایل میتواند دری همیشگی برای دسترسی فرد ایجاد کننده فایل به سیستم شما باشد که آنتی ویروس های امنیتی هم نتواند از ان جلوگیری کند.

3- به روز رسانی هایی که مایکرو سافت به صورت دوره ای در نظر میگرد را نمیتوان استفاده کرد این به روز رسانی های که به دلیل امنیت یا استفاده بهتر از سیستم عامل تولید و در اختیار کاربر قرار میگیرد.

4- پایدار تر نسبت به نسخه های غیر اصلی

5-امنیت بیشتر در مقابل فایل های مخرب و کرم ها

6- دریافت فایل های به روز رسانی

7-داشتن پشتیبانی از طرف سازنده

8-امکان استفاده همیشه از تائیدیه آن

9- استفاده از نرم افزارهای پر استفاده ویندوز که فقط با نسخه اورجینال کار میکنند.

10-عیب یابی و رفع به صورت مستقیم

11-افزایش سرعت وکارایی سیستم

از جمله عیوب شرکت های تولید کنند سیستم عامل نظیر microsoft عدم امکان ایجاد بستر قانونی و نمایندگی در حال کار برای فروش نسخه ی اصلی ویندوز و از دست رفتن پول زیاد به دلیل کپی شدن نرم افزاردر کشور .

این بستر باعث ایجاد کلاهبرداری از افراد بی اطلاع در محیط های مجازی بعضا با شکل وبسته بندی اورجینال حتی با هولوگرام شرکت سازنده در فروشگاه ها و یا کلاهبرداری شده است.

بعضا اعتبار نامه های یک ساله یا موقت به اسم لایسنس لایف تایم در احتیار مشتریان قرار داده میشود که با مبالغ زیاد بدون هیچ گونه اسم و نشانی از شرکت تولید کننده فروئش میرود

اعتبار نامه های مایکرو سافت به سه مدل به بازار ارائه میشوند:

 OEM : از زمان نصب به مدت یکسال اعتبار دارند و با تعویض مادر برد و یا نصب دوباره غبر فعال میشوند .

MSDN : از زمان نصب به صورت لایف تایم اعتبار دارند تا زمانی که مادر برد یا نصب دوباره صورت گیرد تا غیر فعال شوند

Retail : هیچ گونه محدودیت برای تعداد دفعات نصب یا تعویض مادربورد یا مدت زمان ان ندارد.